top of page

I vyprávění musí začít od jedničky: Jak se zrodil Theodor Bambul

Dnešní den začíná jedničkou, děti hledají ve svých kalendářích okénka, balíčky, nebo pytlíčky s jedničkou, proto by asi i Theodorův adventní kalendář měl začít Theodorovou "jedničkou". Tedy, jak to všechno vlastně s Theodorem bylo, jak to začalo? Jak vznikla myšlenka, jak vznikaly první modely, jak vlastně vznikl název?

Pojďte si dát kafčo nebo čajík, do ruky čokoládku (abyste nezáviděli dětem tu jejich z kalendáře) a pojďte si o tom všem přečíst!


PRVNÍ MYŠLENKA

Přišla, chytila se, nepustila! :) Nutno podotknout, že jako spousta jiných skvělých nápadů, co mě napadá, měla na začátku určité nedostatky... Jako třeba ten, že jsem vlastně neuměla pořádně háčkovat. Ale co není, může být. Jelikož jsem děvče zručné a do tvořivé činnosti nadšené, rozhodla jsem se, že to půjde. To léto (2010) jsem trávila v Brně. Mamka, co se s háčkem kamarádila, půl republiky jinde, nezbývalo tedy než se zeptat internetu. A jak jistě víte, tam je všechno, takže jsem po pár dnech ušmodrchala s velkou slávou prvního kulicha...



Úplně nejvíc první kulich  - praotec Theodor

Praotec Theodor - úplně nejprvnější model! I pčes své hojné nedokonalosti nadělal dost parády

PRVNÍ MODELY

První model měl hezké barvy (a to bylo asi tak vše). Byl tenký, trval děsně dlouho, bambule byla šílená! V rámci tréninku jsem ještě vymrskla dva kulichy stejným sloupkem háčkované, než jsem se rozhodla pro změnu. Tou dobou již na druhé straně polokoule na Novém Zélandu jsem konzultovala postup po skypu s mamkou. A jelikož trénink dělá mistry, postupnými pokusy - uháčkuju, pářu, uháčkuju , pářu, jsem se dopracovala ke kýženému výsledku!


První a poslední "nahutno" uháčkované modely.

První pokusy vzdáleně připomínající současné vzezření a provedení. Možná pár chybek postřehnete :)

PRVNÍ PRODANÝ KULICH

Je to skoro neuvěřitelné, ale prvního kulicha jsem prodala za tvrdou zahraniční měnu!!! 20 zélandských dolarů!!


Vlevo - toť on, první prodaný kus! Vpravo - první čelenka. A ne, nesklízela jsem s ní obdiv, ale posměch, že je jako sparťanská... Nic proti Spartě, ale asi na těch vtipech o mužích a meruňkové, lososové a starorůžové něco bude!


PRVNÍ NÁZEV

Zcela neoriginálně jsem začala vymýšlet název odvozený od prvních písmen mého jména. Tedy T a B. (Ha, tady mě tak napadá, že jsem pořád děsně inkognito, že? Jen si počkejte, já se do nějakého adventního okénka nacpu! :) )

Vzhledem k pobytu na Zélandu, jsem vymýšlela něco, co by bylo anglicky pochopitelné a vznikl název TBeanies. Příliš slávy si však neužil. Na kulichy jsem vyrobila cedulky s písmenky TB, což mohlo znamenat jak mé jméno, tak TBeanies, tak pozdějšího Theodora...


Testování prvních prototypů jsme se věnovali dost aktivně a intenzivně!


PRVNÍ THEODOR BAMBUL

Nemám moc ráda anglikanismy a radši, když to jde, použiju slovo české. Proto Bambul! Že mě to nenapadlo dřív, že? Kulichy s bambulí, tak Bambul. Jasný jako facka! A proč Theodor ptáte se? Protože jsem vymyslela děsně rafiovaný logo, jež mělo vlastně graficky vytvořit i "anglicky uchopitelný název".

Tušíte někdo, co měl autor tohoto díla na mysli? Asi ne, co? :)




The . Bambul = the (jako určitý člen) a Bambul (prostě jako bambule a jestli tomu angličané nerozumí, jejich boj!)

A ta tečka, to je to "O"


Geniální, že?

(Možná vyrobím manuál k pochopení loga a budu ho balit ke každému kulichu, aby toho génia ve mně někdo měl šanci ocenit!)


PRVNÍ THEODORŮV ADVENTNÍ KALENDÁŘ

Tak ten začal vlastně dneska. A o čem v něm půjde? Skoro o nic! Ten je tu pro vás jen tak! Aby vás pobavil, navnadil na vánoce, inspiroval, poučil o výhodě nošení teplých pokrývek hlavy, rozptýlil v předvánočním šílenství! A případně i pomohl s výběrem vánočních dárků pro vaše nejoblíbenější! Mrkněte na kulichy, čelenky, vezměte pastelky, namalujte si vlastního a objednejte, ještě je čas, do Vánoc stihneme! A kdyby ne, darujte poukaz! :)




Zítra zase páček Bambuláček!

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Zatím žádné štítky
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page